• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / 4 tehnici de vanzare online onsite si offsite

4 tehnici de vanzare online onsite si offsite

ecommerce-source-getfast.co.ukAm discutat intr-un post trecut despre elementele de bun simt ale unui site de e-commerce in Romania, insistand pe informatiile utile, absolut necesare pentru cumparatorul online deschis catre achizitiile online.

Azi voi trece in revista cateva tehnici de vanzare cam scumpe la vedere in e-commerce-ul romanesc care nu tin de piata ci de psihologia consumatorului online sau offline.

Voi incerca sa ofer pe scurt cateva puncte de plecare in implementarea unor tehnici de vanzare un pic mai altfel…

On-site

  • Cross-Selling sau Vanzari incrucisate- pe scurt, se refera la actiunea de a ii vinde unui client existent cateva produse aditionale celor pe care acesta doreste sa le achizitioneze. In online tehnica este foarte simpla: afisarea in pagina “Detalii despre produsul X” a unor produse Y,Z, sub specificatiile tehnice si comerciale ale produsului dorit de consumator. Pentru exemplificarea tehnicii vizitati aceasta pagina.
  • Reviews & Testimonials – Marturiile clientilor fericiti. Cred ca orice magazin online are de castigat daca isi aloca o pagina pentru afisarea unor marturii ale consumatorilor fericiti. Acestea pot fi insotite si de un sistem de evaluare simplu pentru produsul achizitionat, de genul 5 stelute. Sistemul poate fi afisat si in fiecare pagina de produs pentru ca multi consumatori nu merg in pagina de marturii. Este o tehnica de vanzare buna atat on-site cat si off-site pentru ca oamenii vor sa afle daca sunteti demni sau nu de increderea lor; prin urmare, vor cauta opiniile celorlalti consumatori despre magazinul online. A castiga increderea consumatorilor trebuie sa fie misiunea oricarui magazin online mai ales ca piata romaneasca nu a ajuns la maturitate. Gasiti un exemplu aici.

Off-site

  • Lead Hunting. Retelele de socializare sunt un loc bun de prospectare a pietii. Din pacate sunt foarte multe site-uri de e-commerce care neglijeaza potentialii clienti, punand accentul pe vanzarile imediate. Un cont pe FaceBook poate face minuni iar prezenta unor mici widget-uri on-site de tipul FB Recomanda poate fi un atu important. Gasiti exemplu aici.
  • Geo-localizare. Google Maps Romania este un bun inceput pentru optimizarea off-site a unui site de e-commerce. In general, in rezultatele afisate de Google primeaza hartile. Potentialii clienti vor cauta “restaurante bucuresti” si Google le va afisa pagini similare cu aceasta.

*Stiu ca pentru unii cititori aceste lucruri sunt banale insa postul se adreseaza magazinelor online mici si mijlocii care n-au implementat aceste tehnici precum si noilor antreprenori (mici si mijlocii) care ar avea nevoie de un mic ghid la inceput de drum.

Aug 30, 2010AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Primul meu zbor cu parapantaPasiuni pentru cai putere si adrenalina
Comentarii: 4
  1. carcotasa
    10 years ago

    a) Cross selling: - 99% din site-urile de e-commerce folosesc ( fara cap pot spune ) aceasta optiune ( am cumparat sandale, imi recomanda tot sandale, desi ar trebui sa imi recomande: accesorii, genti, etc )
    b)hai sa fim seriosi: cati cumparatori online pun pret pe testemonialele dintr-un site? ( sigur fac research pe forumuri, ori alte site-uri vis-a-vis de seriozitatea acelui magazin )
    c) lead hunting - ai dreptate! poate ar trebui scris un articol cu do & do not!
    d) geo localizare: sunt de acord daca site-ul reprezinta: restaurant, club, magazin offline, etc .... nu si daca magazinul online este DOAR online :D
    zic!

    RaspundeCancel
    • Ana
      10 years ago

      la partea a) ai dreptate dar n-am vrut sa fiu carcotasa
      la partea b), cred ca sunt multi care cred in testimoniale si tot atat de multi care nu cred... dar este o tehnica de a ii atrage pe cei care au incredere in testimoniale.
      la partea c) - in progress
      la partea d) - aici, te contrazic... daca ai un magazin online cu livrare in Bucuresti, Cluj si Iasi... dar fara livrare la Cocorasti-Colt Prahova... poti sa iti promovezi afacerea localizat pe zonele de livrare. In plus, vorbim de SEO aici - adica asocierea unor cuvinte cheie cu afacerea ta online...pentru optimizarea in rezultatele Google.
      Chiar daca ai o afacere exclusiv online, linkurile si cuvintele cheie din Google Maps te vor ridica. E doar parerea mea...:D

      RaspundeCancel
  2. Uana
    10 years ago

    e bine sa ai niste repere fixe cand ai un magazin online. Felicitari pentru articol. Abia astept sa folosim si noi mai creativ/eficient Lead Hunting si geo localizarea!
    pupz :)

    RaspundeCancel
    • Ana
      10 years ago

      mersi :D
      da...aveti nevoie :)

      RaspundeCancel

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

10 years ago 4 Comments Marketingclienti fericiti, cross-selling, e-commerce, ghid de e-commerce, ghid de magazin online, google maps, google maps romania, magazin online, opinia clientului, opinia consumatorului, tehnici de vanzare, tehnici de vanzare magazin online, tehnici de vanzare online, tehnici e-commerce, testimonials, vanzari incrucisate, vanzari retele de socializare
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei