• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Mobile / Idei de utilizare QR Codes?

Idei de utilizare QR Codes?

Ma tot gandesc sa incerc introducerea QR Codes intr-o campanie si as avea nevoie de mai multe idei despre cum le-as putea folosi.

Mi se pare destul de dificil pentru ca vreau sa testez pe piata romaneasca si nu stiu cati consumatori as atinge, cu toate ca avem urmatoarele statistici oferite de Voxline:

  • 113.5% rata de penetrare cartele sim “active”
  • 24,4 mil. utilizatori activi de servicii de telefonie mobila
  • 5,77 mil. conexiuni mobile la internet, in iunie 2010

Desigur, exista un ghid realizat de Voxline si cateva articole cu exemple de utilizare a codurilor QR (Quick Response): Utilizare coduri QR in Turism, QR coduri ca accesorii de moda. Totusi, mi-ar placea sa aflu si alte idei interesante de intrebuintare a codurilor QR:

Din lecturi, am extras urmatoarele informatii care ar putea fi introduse in codurile QR:

  • Util: Harta Interactiva: Gaseste magazinul nostru, locatia evenimentului.
  • Util: Coduri de acces la aplicatiile mobile utilitare de transporturi publice/taxi.
  • Distractiv: “Vanatoare de comori virtuale” imbinate cu hartile interactive.
  • Util: Tutoriale audio-video > idei de utilizare pentru produsele din magazin (ex: cum sa folosesti siropul de ciocolata – retete pentru 3 deserturi).
  • Util: Fidelizarea clientului prin oferirea de informatii suplimentare odata cu bonul fiscal (ex: cumperi 4 lt de ulei de motor iar informatiile din QR codul primit iti ofera un ghid despre cum poti sa-ti schimbi singur uleiul la masina).
  • Util: Informatii la raft (ofera informatii despre numar de calorii al unui produs de larg consum).
  • Distractiv: Fidelizarea clientului prin oferirea unui cod promotional de accesare a unui joc mobil cu sau fara legatura cu marca.
  • Distractiv si util: Cresterea numarului de fani pe pagina de Facebook: Vezi aplicatia/jocul de pe Facebook in pagina noastra de fani!
  • Util: Conectarea consumatorului offline la mediul online prin plasarea de coduri QR in brosuri, pliante sau direct pe produse.

Am omis intentionat 2 alte moduri de utilizare a QR codurilor: campaniile promotionale (in calitate de consumator, nu as fi surprinsa) si partea de utilizare a codurilor QR pe panouri stradale (nu cred ca ar exista suficienti consumatori romani care s-ar opri din drum pentru a “revendica” coduri QR de pe panouri stradale).

Mi-ar placea sa aflu si alte idei privind intrebuintarea QR Codurilor intr-o campanie de marketing.

*sursa img

Apr 6, 2011AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Va place H&M?Paginile Facebook: un model pentru LinkedIn, Twitter si Foursquare
Comentarii: 14
  1. katairobi
    10 years ago

    Poate te ajuta la ceva! Daca crezi ca ti-as putea fi de folos, let me know!
    http://katairobert.wordpress.com/2011/02/24/sa-cumparam-cu-like-uri-si-qr/

    RaspundeCancel
  2. AnaMatei
    10 years ago

    Pai nu intra la conectarea consumatorului offline cu mediul online?
    Este o idee buna pentru FMCG, insa mi-as dori sa gasesc idei care sa surprinda placut consumatorul nu doar sa-l ajute in deciziile de consum prin apelarea comunitatii formate in jurul marcii pe Facebook pentru ca sunt cazuri(rare, ce-i drept) in care consumatorul este deja fanul marcii indiferent de mediu.

    RaspundeCancel
  3. katairobi
    10 years ago

    ar fi bine daca ai putea vorbi putintel si despre campanie, consumatorii finali, caile de comunicare etc. levis a incercat cu QR sa introduca in campania lor cu video obscen insa nu prea le-a iesit, a fost doar o chestie virala, fara prea mult efect la nivel de profitabilitate

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      10 years ago

      Din pacate, nu se poate.

      RaspundeCancel
  4. Haotik
    10 years ago

    Ma gandesc ca un concurs ar fi potrivit. Vrei din offline nu din online. Ma gandesc ca ii poti da un cod de inscriere pe un site. Presupun ca poti avea un telefon cu un cititor java de qr codes dar nu ai si net. si adunci decat un link catre un site mobile mai bine ii dai instructiunile:

    Baga codul: dasdasdada pe www.promotie.ro si poti castiga un telefon mai bun.

    Sau poti pune pe afis doua coduri QR.

    In stanga pui: Stii ce e asta? Foloseste-l si castiga?

    In dreapta pui: Ai net, atunci castiga direct pe site premii din ora in ora.

    evident qr-code-ul din dreapta duce pe un mobi-site.

    Daca vrei sa-l pui codul direct pe produs... cred ca ar trebui alta idee.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      10 years ago

      Mersi frumos dar am zis ca nu vreau promotii, reduceri sau cupoane pentru ca toata lumea foloseste linia asta de comunicare in marketingul romanesc si chiar daca aceasta abordare starneste cel mai mare interes printre consumatori, tot as vrea s-o evit.

      RaspundeCancel
  5. Dan Virtopeanu
    10 years ago

    Cred ca indiferent de idee, in stadiul actual al utilizatorilor de telefonie mobila din Romania mult mai importanta este comunicarea corecta a modului de citire a codului QR si evitarea unor erori de comunicare precum in campania Orange din presa de miercuri. Potential avem, totul e sa nu-l risipim.
    Ca idee, eu as merge pe un concept care sa starneasca curiozitatea suficient de mult pentru a descoperi ce se ascunde in spatele codului QR - asta daca nu vrei sa-i atragi cu premii :)

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      10 years ago

      Mersi frumos. Link catre problema de la Orange?

      RaspundeCancel
    • Dan Virtopeanu
      10 years ago

      Link n-am, doar am constatat problemele cand am vazut reclamele in ziare si am incercat sa citesc codul. Daca voi scrie un articol pe tema asta, dau si linkul :)

      RaspundeCancel
  6. cristian voiculescu
    10 years ago

    Oricare ar fi abordarea trebuie avut in vedere profilul receptorului. Posesor de smartphone cu conexiune la internet care are instalat un qr code reader. Oamenii care se incadreaza in profilul acesta, deocamdata, sunt cunoscatori in ale tehnologiei si publicitatii si trebuie sa le dai un motiv bun sa-ti scaneze codul.
    Daca ai o campanie bazata pe o locatie, ex: un club, poti sa incluzi pe o carte de vizita primita la intrare sau la bar, codul qr cu userul si parola wi-fi-ului. Cu ocazia asta, oamenii ar lua si cartea de vizita.

    RaspundeCancel
  7. Bleau
    10 years ago

    Poti sa te uiti la campania celor de la Lego: http://2d-code.co.uk/lego-qr-code-2/ sau la qr comic, care pentru accesarea codului QR iti ofera o gluma pe zi. In functie de brandul pentru care dezvolti campania, gandeste-te la ce mesaj vrea sa transmita brand-ul si vezi cum poti prin qr codes sa transmiti mai departe acel mesaj prin citate, site-uri, poze pe flickr, etc. Succes :)

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      10 years ago

      Mersi frumos. O idee faina :D

      RaspundeCancel
  8. Radu
    10 years ago

    o noua modalitate de folosire este pentru like-urile de pe facebook. am facut eu ceva de genu'... si cand scanezi, te trimite intr-o pagina alba din site unde ai doar sigla si butonul de LIKE din facebook. http://i56.tinypic.com/154xco0.jpg

    RaspundeCancel
  9. Dorina
    10 years ago

    intr-un post pe blogul meu am mentionat cateva utilizari ale QR codurilor. Daca dau la o parte promotiile si ofertele speciale, acestea ar mai putea stoca instructiuni de instalare, descarcare gratuita de muzica si alte fisiere, formulare de feedback, etc. Trebuie doar sa fim creativi :)ele pot fi utilizate pe cartile de vizita, pe brosuri, pe etichetele produselor si alte ambalaje, pe bilete de spectacole, pe meniurile restaurantelor, etc.

    RaspundeCancel

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

10 years ago 14 Comments Marketing, Mobile, Social Media Marketingcoduri QR, exemple QR codes in marketing, idei QR codes in marketing, QR codes, QR codes in marketing, social media marketing
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei