• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / eCommerce / De ce noul magazin online H&M nu va vinde foarte mult

De ce noul magazin online H&M nu va vinde foarte mult

HM-magazin-online-nou

Cel puțin în acest moment. Și momentul acesta este tare bun, dacă ne gândim că mai toate blogurile de modă românești au scris despre deschiderea magazinului online în România. În plus, ei au o campanie promoțională activă pe site și cupon de 25% reducere pentru următorul produs achiziționat, dacă te abonezi la NewsLetter.

Campania de lansare a magazinului online este comunicată și în offline: plasele care se dau clienților în magazin au sloganul: Cumpărături online pe HM.com. Aparte de faptul că nu au făcut plase personalizate cu URL-ul fiecărei țări (deși înțeleg problema costurilor prea mari), cumpărăturile online pe H&M sunt posibile doar dacă ai mult timp de pierdut sau vrei să faci terapie prin cumpărături.

Un scenariu de Customer Journey la care nimeni nu s-a gândit

(valabil pentru H&M local, dar și global)

Merg pe un blog de modă care promovează H&M sau pe blogul lui Maurice (singurul blog de fashion .ro în care mai găsești informații utile, tendințe și lucruri de bun simț stilistic) >

Văd o rochie H&M într-un articol de promovare a noii colecții > Nu găsesc link către rochie în articol >

Mă duc în noul magazin online H&M de pe smartphone > Nu găsesc Search Box pt. a căuta rochia > Mă plimb printre primele rochii, dar nu o găsesc >

Mă duc pe site-ul H&M pe laptop > Nu găsesc Search Box nici în varianta desktop a magazinului online > Mă plimb printre primele rochii, dar nu o găsesc >

Mă resemnez și Abandonez Căutarea  >  Plec de pe HM.com/ro fără să cumpăr nimic.

Sigur nu poți să-ți atingi potențialul de vânzări online fără Search Box, mai ales în cazul unui magazin de mari dimensiuni, așa cum este H&M (1.339 de produse doar în colecția nouă de îmbrăcăminte), oricât de mult timp ai avea la dispoziție și oricât de mult ai vrea acel obiect. Te enervezi și pleci fără să cumperi nimic.

Și, cum nici pe alt magazin online H&M n-am găsit search box, mă întreb dacă cineva l-a omis intenționat, astfel încât clienții să stea mai mult pe site. Un scenariu plauzibil, însă nu cumva primul motiv de a cumpăra online este economisirea timpului petrecut la cumpărături în offline? Așadar, în loc să stau 3 ore ca să văd toate produsele din magazinul online, probabil vreo câteva mii, nu mai bine fac o plimbare până la magazin?

Bineînțeles, m-a împins curiozitatea să pun câteva produse în coș. Le-am lăsat acolo și am ieșit de pe site. După 3 ore mă întorc pe site de pe același device și constat că produsele mele nu mai erau în coș. Minim 30 de zile ar trebui să rămână acolo, doar zic. La FreePeople am câteva produse în coș de 3 luni, inclusiv produse care nu se mai află în magazin, așteptând o posibilă refacere a stocului pentru ele. Beat that!

Cât despre blogurile de fashion, aici sunt 2 puncte: bloggerul putea să pună links către produsele recomandate, îmbunătățind astfel experiența cititorilor săi, iar H&M România putea să facă o cercetare de 1 zi pe Google.ro pentru identificarea bloggerilor de fashion care le promovează hainele din noua colecție și să-i roage să pună link-uri către produsele din magazinul online.

Scriam la un moment dat că mare parte din cumpărăturile de haine pe segmentul feminin sunt impulsive și încep mai mereu dintr-o poză găsită pe Instagram, Pinterest sau pe un blog și nu pe site-ul magazinului, de unde și importanța acelui Site Search Box.

Mie îmi place H&M și parcă aș fi cumpărat online, evitând astfel aglomerările celebre de la casele lor de marcat, însă nu în condițiile în care pierd mai mult timp decât în magazinul fizic.

Și, voi ați reușit să cumpărați de pe H&M?

P.S. Niște screenshots pentru posteritate, în caz că se gândește cineva să pună Search Box în site.

H&M Romania--paginacategorie-in-magazinul-online
H&M Romania--HomePage
H&M Romania - footer

 

Apr 1, 2015AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Cum poți să-i faci fericiți pe clienții tăi online - WIAD 2015Avem nevoie de educație eCommerce
Comentarii: 11
  1. Cris-Mary
    6 years ago

    Strategia asta de a nu pune buton de search pentru a te tine mai mult pe site este extrem de enervanta. Eu sunt genul de client care isi comanda hainele de pe multe site-uri. Intru pe Mango de exemplu si folosesc extrem de putin butonul de search pentru ca imi place sa umblu si sa vad ce au mai postat dar asta in cazul in care am timp.Cand stiu ca am nevoie de un anumit articol search-ul e de folos si cu siguranta daca brandul iti palce te vei mai intoarce pe site.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      6 years ago

      Mango are search, dar comanda mi-a ajuns intr-o luna, deci nu voi mai comanda online de la ei.

      RaspundeCancel
  2. szilvy
    6 years ago

    Pe langa observatia facuta legata de lipsa butonului search vor mai pierde clienti si din cauza comenzilor intarziate. Am comandat online, mizand pe faptul ca termenul de livrare afisat este de 4 zile. Am si achitat cu cardul. Au trecut cele 4 zile si nimic. Am sunat la ei, apoi la firma de curierat, de unde aflu cu stupoare ca produsele nu au ajuns nici macar in depozitul curierului. In concluzie, mai bine suportam aglomeratia din magazin decat sa ma trezesc cu plata facuta si fara produse.
    Eu una, clar nu voi mai comanda nimic de la ei.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      6 years ago

      Te inteleg, mi s-a intamplat la fel pe Mango, iar daca H&M foloseste acelasi model logistic - livrare in Romania din depozite internationale, atunci comenzile online vor intarzia mereu. Sper sa-ti ajunga produsele cat mai repede.

      RaspundeCancel
    • ionut
      6 years ago

      hainele ajung in 4 zile lucratoare. daca ai facut comanda vineri iti ajung cel tarziu urmatoare joi. :)

      RaspundeCancel
    • Iuli
      6 years ago

      Zici tu ca in 4, poate in 4 zile din momentul cand intra in posesia H&M, adica din momentul cand apare ceva pe link-ul ala cu econt. Dar eu am asteptat vreo 4 zile ca sa ajunga la centrul H&M coletul, si inca vreo 3 ca sa ajunga de la ei la Cargus si la mine acasa.

      RaspundeCancel
  3. Ioana
    6 years ago

    Am facut o comanda marti dupa-amiaza si ieri a fost expediata. Sper sa ajunga maine. Pana acum am cuparat numai la copil hainute din h&m si am fost foarte multumita. Dar pentru ca nu am pe aproape un magazin, cumparam numai cand aveam drum la Bucuresti. Sa nu mai vorbim de preturi: un tricou de la h&m frumos si de calitate pt fetita costa intre 23 si 30 lei. La mine in oras un tricou de calitate e vreo 50 lei. Sau o bluza pt mine e peste 100 de lei. Asa ca pentru cei care nu au magazin h&m in oras e o mare bucurie magazinul online.

    RaspundeCancel
  4. Daniela
    6 years ago

    cred ca acel buton de search este necesar dar nu cred ca este un lucru atat de grav. de multe ori intram in magazinele H&M sa vedem ce mai e nou, ce a mai aparut in materie de moda. Buton search este mai mult pentru cei care stiu exact ce vor sa cumpere dar de multe ori se intra in magazinul online pentru a vedea colectia noua etc. Multi nu intra cu un scop direct bine stabilit si nu simt nevoia acelui buton de search. Oricum eu cred ca va fi implementat in curand.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      5 years ago

      pentru min. 50% din vizitatori este

      RaspundeCancel
    • o femeie
      5 years ago

      citisem niste documente UX si spuneau ca pe anumite site-uri, jumatate din navigatori au click-at cel putin o data pe Search.
      Asta spune multe.

      Sa speram ca magaziul online va rezolva repede asta - eu am noroc sa am un HM aproape si mare.

      RaspundeCancel
    • AnaMatei
      5 years ago

      Într-o carte de căpătâi a Uzabilității Web - Don't Make Me Think, Krug spune că ar fi 2 tipuri de useri pe orice site: cei care navighează prin Search Box și cei care folosesc meniul pentru navigație. Eh, poate în .ro nu sunt 50%, dar 20% tot sunt. Problema lor este că au mii de produse, iar primul motiv de a cumpăra online este economia de timp. Ori, dacă nu-mi oferă search, atunci nu mă interesează. Probabil o minte luminată de la ei a zis că, dacă va forța potențialii clienți să se plimbe printre produse, să descopere noi lucruri, sigur nu va pleca cu mâna goală. Doar că sunt atât de puțini oameni care au și bani și timp să caute. :)

      RaspundeCancel

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

6 years ago 11 Comments eCommerce, Marketingcustomer journey, magazin online
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei